la paraula clau és clau

08 de maig, 2006

Sobre 2 rails

Aquest és un dels països més "trenificats" del món, segurament el seu relleu més aviat poc accidentat hi ajuda una mica, els trens de la "Nationale Maatschapij der Belgische Spoorwegen" són còmodes, puntuals i ràpids, però potser el detall de més qualitat són aquests revisors model "gendarme" francès dels anys 30, (incorruptibles, us ho puc assegurar!), seguint amb la dinàmica Belga de fer servir transports alternatius als de combustibles fòssils tothom es desplaça en tren amunt i avall per a moviments inter-urbans, tot hi la gran afluència de públic però, sempre hi ha seients per tothom (mínim 8 vagons per tren) i es tracta d'unes butaques d'aquelles de quedar-s'hi fregit. Gent vindria a ser tant gran com Terrassa (200.000 aprox.) doncs bé, l'estació compta amb un total de 12 andanes, i això és ben normal fins i tot per a poblacions més petites.



Doncs bé, la setmana passada va venir la Glòria 4 dies i vem decidir usdefructuar aquest mitjà de transport tant tradicional; el dia 4 vem fer un total de 350Km en tren pel país, podriem dir que vem anar d'una punta a l'altra; Eupen (a la frontera amb alemanya), Liege, Leuven, Mechelen i Gent en un dia, amb parades a tots els llocs pintorescos per a fer-hi la fotografia de rigor i, com no... una cerveseta local.

Durant les prop de 5 hores que vem passar al tren vem poguer constatar que aquí a Bèlgica pots fer centenars de kilòmetres tenint la sensació de que no t'has mogut de lloc, per la finestra tot segueix essent verd i pla, per sort el que si que ja ha canviat una mica és el temps o sigui que en comptes de gris el cel ja és blau, i el sol escalfa cada cop més, és usual veure als Belges plantats al mig del carrer en algún racó on arriba l'escalfor de l'astre (són més aviat de fotosíntesis), jo ja vaig en pantaló curt, i això d'anar gairebé rapat comença a ser funcional.

Nota per al trampós: A Bèlgica com a molts altres paísos del nord d'Europa, no saben el que és la "picaresca" (no entenen el mecanisme de la trampa) i això és una bona notícia per als visitants llatins. A la hora de viatjar tant en tren com en tram, doncs és molt recomanable (per la butxaca) de tant en tant oblidar-se de comprar bitllet i en cas de que passi el revisor parlar únicament en català (com més tancat millor) i anar-se acostant a la porta discretament per saltar a la següent parada. Afegeixo que com he dit els revisors del tren, comparats amb els de tram poden ser una mica més durs de pelar, però no és res que no es pugui solucionar amb una mica de teatre.

Bé, la nostra ruta sobre 2 rails ens va portar ja al final del dia a Mechelen, un enclau situalt al sud de Antwerpen, tot hi que no té grans apartats a les guies i que no sigui gaire mencionada és un d'aquests llocs que cal que visiteu quan vingueu a Bèlgica, el nostre cansament i la hora que era no ens va permetre de sopar-hi, però vem acabar la jornada en un turquish pizza molt recomanable de Gent anomenat "FAKI" (ometré brometes).



...i quines cares de petats que fèiem al final del dia (com cansa això d'anar en tren).
Evidentment aquests 4 dies amb la Glòria han estat brutals, (ja saps que portes el sol a aquest país).

Salut i enteniment!

2 Comments:

Anonymous Anònim said...

groot reis, zeer grapping!!!

23:42  
Anonymous Anònim said...

Maateeeeeeeeeu! soc el Pol, caaaaariiiii!!hay mi caariii!! acabo de rebre el teu sms i no tiinc saldo!
el teu Blog es de puta mare! pero el tens massa abandonat...en fi

PD: la direccio es http://www.fotolog.com/bonnrent/

i sinò, miret lSpace del meu msn..que estar el triple de currat...

19:17  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home